Ny webb hjälper kunderna välja elavtal

Underlätta för kunden och hållbarhet i centrum. Det har varit ledorden i arbetet när Sigma tillsammans med Varberg Energi har utvecklat en ny modern mobilanpassad webbplats.

I arbetet med webbplatsen har användarvänlighet och mobilanpassning stått i centrum. En ny modern struktur och design har arbetats fram. Sigmas team har arbetat tätt tillsammans med Varberg Energi under vinterhalvåret och nu lanseras den nya webbplatsen.

– Sigma har hjälpt oss att utforma en modern och mobilanpassad webbplats där vi kan lyfta fram vårt hållbarhetsarbete på ett bra sätt och hjälpa våra kunder till rätt val för dem, säger Madeleine Dragstedt, marknadschef Varberg Energi.

– Att underlätta för kunden har varit en viktig ledstjärna i arbetet med den nya webbplatsen. Det är intressant och spännande att arbeta med ett företag som Varberg Energi som lägger stort fokus på att förenkla för sina kunder och brinner för hållbarhetsfrågor, säger Henrik Askervi, chef för Maverick, Sigmas digitala kommunikationsbyrå.

På webbplatsen, varbergenergi.se, finns nu en avtalsväljare som ska göra det enkelt för kunderna när de ska bestämma vilken typ av elavtal som passar dem bäst.

För mer information kontakta gärna

Henrik Askervi
Head of Maverick by Sigma
+46 706 89 42 99,henrik.askervi@sigma.se